Szarpanie podczas puszczania sprzęgła - Octavia 1,9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koprolit
    Classic
    • 2014
    • 26
    • Octavia II (1Z3)

    Szarpanie podczas puszczania sprzęgła - Octavia 1,9 TDI

    Zamieszczone przez Big
    Seed, na pewno silnika bym nie zmieniał. Tak jak pisze Marbab, ze zmianą silnika będzie kłopot. Ksenony da się dołożyć poza ASO.
    dzieki wszystkim za rady.

    Biore tak jak wyspecyfikowalem pierwotnie
    1.4 TSI Elegance bez xen - motor to podstawa szczegolnie na trasie a auto tam bedzie uzytkowane.

    Pozdrawiam i potwierdzam ze biel i czerwien juz sa za doplata od 12.03.
  • marcooprodigy
    Ambiente
    • 2012
    • 248
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Szarpanie podczas puszczania sprzęgła - Octavia 1,9 TDI

    Witam. Chciałem napisać że jeszcze jedna usterka poruszona przeze mnie na tym forum nie została do końca usunięta a tutaj pojawił się kolejny problem. Mianowicie podczas delikatnego puszczania sprzęgła przy ruszaniu auto zaczęło poszarpywać i dodatkowo wydaje taki dźwięk jakby dudnienie rury o metal. Stąd też mam pytanie czy mam się nastawiać psychicznie na poważniejsze koszty?

    Powyższa kwestia pojawiła się kilka dni wcześniej. Do tej pory tłumaczyłem sobie że taki urok auta ale teraz widzę że jest to nagminne. Szarpanie o którym mowa łącznie z metalicznym dźwiękiem jest najmocniej słyszalne w momencie wycofywania. Proszę o pomoc.

    Auto o którym mowa to Skoda Octavia I 1,9 TDI- 90KM - Rok produkcji 1999
    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
    PRAWO MURPHY'EGO

    Komentarz

    • andriu79
      Ambiente
      • 2008
      • 239

      #3
      sprzegło lub dwumasa

      Komentarz

      • marcooprodigy
        Ambiente
        • 2012
        • 248
        • Octavia I (1U2)
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Zamieszczone przez andriu79
        sprzegło lub dwumasa
        Właśnie kolego że nie ma tam dwumasy. To jest silnik bez koła dwumasowego. Pytanie tylko co się faktycznie mogło stać ze sprzęgłem że tak nierówno zaczyna brać? Wcześniej auto ruszało bez deka gazu i bez szarpania, teraz puszcza sie pedał sprzęgła i szarpie z takim dźwiękiem jakby rura wydechowa uderzała o spód auta. Tak to mniej więcej brzmi. Nie wiem czy mam z tym coś robić czy mam spokojnie czekać aż mi się rozleci?
        "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
        PRAWO MURPHY'EGO

        Komentarz

        • lukas_jg
          Rider
          • 2012
          • 600
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Tylko podczas puszczania sprzęgła tak się dzieje?
          Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

          Komentarz

          • marcooprodigy
            Ambiente
            • 2012
            • 248
            • Octavia I (1U2)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Zamieszczone przez lukas_jg
            Tylko podczas puszczania sprzęgła tak się dzieje?
            Tak kolego tylko podczas puszczania sprzęgła. Praktycznie w momencie jak już zaczyna brać czyli przy samej górze zaczyna się to szarpanie i ten dźwięk. Jeżeli doda się więcej gazu i rusza na półsprzęgle to jest w miare dobrze. Natomiast puszczając sprzęgło normalnie zaczyna szarpać. Tak jak pisałem powyżej najgorzej jest to słyszalne i odczuwalne na wstecznym w momencie parkowania bo wiadmo że wtedy się mocno nie gazuje. Tego wcześniej nie było dopiero mam to od kilku dni. Posiadam jeszcze drugie auto w którym nie ma takich akcji więc wykluczam kwestię stylu jazdy.
            "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
            PRAWO MURPHY'EGO

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez marcooprodigy
              To jest silnik bez koła dwumasowego.
              nie jest tak
              tzn: zdarzają się AGRy bez dwumasy.

              (chyba, że mówisz konkretnie o swoim silniku i wiesz co tam siedzi)
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • lukas_jg
                Rider
                • 2012
                • 600
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                - zjechana tarcza sprzęgła
                - tłumik drgań skrętnych
                - sprężyna docisku
                - łożysko wyciskowe

                Jedno jest pewne, cokolwiek to nie jest to lepiej nie jeździć takim autem tylko oddać je do warsztatu.
                W przypadku jeżeli np. sprężyna pęknie lub odłamie się jej kawałek można sobie załatwić obudowę sprzęgła i narazić na dodatkowe koszta.
                Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                Komentarz

                • marcooprodigy
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 248
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez lukas_jg
                  - zjechana tarcza sprzęgła
                  - tłumik drgań skrętnych
                  - sprężyna docisku
                  - łożysko wyciskowe

                  Jedno jest pewne, cokolwiek to nie jest to lepiej nie jeździć takim autem tylko oddać je do warsztatu.
                  W przypadku jeżeli np. sprężyna pęknie lub odłamie się jej kawałek można sobie załatwić obudowę sprzęgła i narazić na dodatkowe koszta.
                  No to teraz już sam nie jestem pewien czy nie mam koła dwumasowego. Jak to sprawdzić żeby się upewnić? Dodatkowe pytanie skoro sugerujesz kolego łożysko wyciskowe to faktycznie ono od jakiegoś czasu zaczęło szumieć tzn jak się puści sprzęgło na biegu jałowym to go lekko słychać jak się wciśnie pedał sprzęgła to jest cisza.Nie wiem czy to w jakiś sposób da nam jakiś konkretny trop?

                  Co do tych wszystkich propozycji nasuwa się pytanie jak to sprawdzić żeby nie uciekać w niepotrzebne koszty? U nas standardowo mechanik naprawia auto do momentu aż wymieni pół auta i wtedy mówi z dumą że teraz to już na 90% to było to :-) Niestety nie trafiłem narazie na uczciwego który odpowiadałby za swoją decyzję. Najważniejsze żeby klient płacił a jak Bozia da to w końcu po omacku trafi w dziesiątkę. Podpowiedzcie jak można eliminować poszczególne podejrzenia?
                  "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                  PRAWO MURPHY'EGO

                  Komentarz

                  • lukas_jg
                    Rider
                    • 2012
                    • 600
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    marcooprodigy, musisz poszukać jakiegoś dobrego warsztatu w okolicy w którym sprawdzą auto. Często potrafią po tym jak odpalą auto i "pomanewrują" trochę stwierdzić co może być przyczyną.
                    Jeżeli już znajdą "winowajcę" powinni sprawdzić stan reszty i w większości wypadków wymienić: tarczę, docisk i łożysko.

                    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gDaOWBob2ps[/youtube]

                    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LpiKa-tE8oc[/youtube]
                    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                    Komentarz

                    • marcooprodigy
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 248
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez lukas_jg
                      marcooprodigy, musisz poszukać jakiegoś dobrego warsztatu w okolicy w którym sprawdzą auto. Często potrafią po tym jak odpalą auto i "pomanewrują" trochę stwierdzić co może być przyczyną.
                      Jeżeli już znajdą "winowajcę" powinni sprawdzić stan reszty i w większości wypadków wymienić: tarczę, docisk i łożysko.

                      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gDaOWBob2ps[/youtube]

                      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LpiKa-tE8oc[/youtube]

                      Spróbuje się rozejrzeć za dobrym warsztatem ale z góry wiem że będzie ciężko. Mam to auto od niespełna roku i do tej pory oprócz eksploatacji żadnych przygód z nim nie miałem ale w tej chwili co chwile coś wyłazi i widzę że zacznie się tzw skarbonka bez dna ponieważ wychodzą co chwile coraz to droższe usterki. A niby miało być tak kolorowo, silnik mało awaryjny i wogóle a tutaj co chwile jakiś krzak. No nic poskarżyłem się aż mi ulżyło. Mam nadzieje że Wy jesteście bardziej zadowoleni ze swoich "zielonych kur" bo ja widać trafiłem pechowo.
                      "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                      PRAWO MURPHY'EGO

                      Komentarz

                      • lukas_jg
                        Rider
                        • 2012
                        • 600
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        marcooprodigy, powiem Ci tak: sam mam auto od niedawna i też miałem kilka usterek za nie małe pieniądze. Niestety samochody nie są nowe i części mają prawo się starzeć. Jedyne co można powiedzieć to fakt iż w nowych autach też padają te same elementy tylko, że wtedy koszta są zdecydowanie większe.

                        Jeżeli czeka Cię teraz wymiana części w sprzęgle to wymień całość (tą co napisałem na górze) a będziesz miał spokój na dłużej. (koszt wymiany sprzęgła ~500zł )

                        Daj też znać jak poszło.
                        Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                        Komentarz

                        • Mariusz87
                          L&K
                          • 2011
                          • 1286
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          A może poduszka silnika lub skrzyni biegów?
                          moje stare auto
                          jest scout

                          Komentarz

                          • marcooprodigy
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 248
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Koledzy auto przez kilka dni mocno szarpało mi przy ruszaniu przy jeździe do przodu a przede wszystkim do tyłu. Od wczoraj coś się stało ponieważ przestało mi szarpac przy ruszaniu do przodu, jeszcze poszarpuje delikatnie (znacznie mniej) jadąc do tyłu. Wstępnie rozeznałem się ile będzie kosztował komplet (dwumasa,sprzęgło, łożysko wyciskowe) + robocizna to koszt 1900zł. Także spora kwota. Ale skoro narazie auto wróciło do lepszej formy to odwlekam temat wymiany.Być może to złudzenie i może w każdej chwili paść całkiem ale jak padnie to dylematów miał nie będe.

                            Także temat na chwile obecną do zamknięcia.
                            "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                            PRAWO MURPHY'EGO

                            Komentarz

                            • rudiszubert
                              Classic
                              • 2013
                              • 6

                              #15
                              Ja mam taki objaw.2001 1.9 TDI . Pedał zaczyna brać przy samej podłodze ,dosłownie 2 cm od niej . Układ odpowietrzony . Czy to świadczy o zużyciu sprzęgła , czy też tak jak w skrzyni 6 biegowej jest to jakaś typowa usterka wytarcia się materiału ? Czy można ustalić to bez wyjmowania skrzyni ?

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                A po podpompowaniu kilka razy co sie dzieje ??
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • rudiszubert
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 6

                                  #17
                                  Sprawdziłem już to , nic się nie zmienia .

                                  Komentarz

                                  • honiol12
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 15

                                    #18
                                    mi szarpie i sprawdzalem, to wina poduszki

                                    Komentarz

                                    • badboyblu
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 81

                                      #19
                                      Zamieszczone przez rudiszubert
                                      Sprawdziłem już to , nic się nie zmienia .
                                      bierz sie za wymiane sprzegla,u mnie to sami bylo ! ok 1300 zl z robocizna ,wszystko nowe i zadnego DWUMASA wiecej !!!
                                      antyradar Escort Redline

                                      Komentarz

                                      Pracuję...